Gegaran - Beberapa Dos Pertolongan Pertama dan Adab

Gegaran - Beberapa Dos Pertolongan Pertama dan Adab

Anda boleh mengalami gegaran jika badan atau kepala anda adalah ganas permata atau jika anda bang kepala anda pada sesuatu yang keras dan pantang menyerah. Anda mungkin mengalami kesedaran diubah (contohnya koma atau amnesia), vertigo, loya, kadar pernafasan diubah dan / atau nadi yang lemah. Kemudian anda boleh menderita dengan sakit kepala dan / atau penglihatan kabur.

Rawatan pertolongan cemas untuk gegaran perlu untuk berdiam dan berbaring. Jangan sekali-kali mengambil ubat tahan sakit atau analgaesics selepas apa-apa kecederaan yang serius, kerana ini boleh topeng keterukan keadaan, yang membawa kepada misdiagnosis a.

Walau bagaimanapun, anda boleh mengambil ubat Arnica homeopati, kerana ubat ini tidak menyekat gejala. Sebaliknya, ia berfungsi dengan menyelesaikan kesan kecederaan. Walau bagaimanapun, anda mungkin memerlukan cukup beberapa dos.

Tetapi, selepas setiap dos, anda akan dapat merasai peningkatan, bagaimanapun sedikit. Jika kecederaan itu baru-baru ini, maka dos setiap beberapa minit sehingga pelepasan dirasai. Kemudian melambatkan dos.

Jika anda menghadapi masalah pada masa lalu dari gegaran, terutamanya jika anda masih mempunyai gejala-gejala yang bermula selepas kecederaan itu, maka anda akan masih mungkin mendapat manfaat daripada penggunaan Arnica. Tetapi sekarang, anda perlu dos diri anda perlahan-lahan, mungkin sekali sehari, dan bukannya setiap beberapa minit.

Dan tanda-tanda akan mengambil masa yang lama untuk hilang. Menyimpan diari gejala-gejala anda adalah cara terbaik untuk melihat jika anda membuat kemajuan. Journalling harian akan menunjukkan perkembangan anda, atau kurang.

Apabila anda mengambil ubat-ubatan homeopati, ia adalah perkara biasa untuk gejala hilang tanpa dapat dikesan, meninggalkan anda untuk meneruskan kehidupan. Sama seperti yang diharapkan. Tetapi sebelah bawah adalah bahawa anda benar-benar berfikir tiada apa yang berlaku. Jadi dengan menyimpan diari setiap hari, anda akan dapat melihat apa-apa keputusan.

Gegaran adalah kawasan yang terbaik dirawat dengan kaedah perubatan homeopati profesional, tetapi Arnica akan membuat kerja-kerja yang sangat baik untuk anda, sementara anda menunggu untuk mendapatkan bantuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar