Apa Adakah kristal penyembuhan?

Apa Adakah kristal penyembuhan?

Kristal asli boleh dipanggil kristal penyembuhan dan digunakan untuk menyegarkan dan meremajakan tenaga semula jadi badan. Walaupun ahli-ahli sains telah dikaji kristal mereka tidak lagi memahami apa yang mereka boleh lakukan, dan manakala tidak ada bukti saintifik yang kristal berbuat apa-apa, laporan wujud dari beribu-ribu tahun yang lalu memperincikan sifat-sifat penyembuhan kristal. Pengamal perubatan kristal percaya bahawa kristal penyembuhan membuat perubahan kepada sistem tenaga penjelasan "tersumbat" badan dan memulihkan aliran tenaga dan keseimbangan. Terdapat pelbagai jenis kristal masing-masing dengan struktur yang berbeza dan / atau warna. Setiap jenis berkaitan dengan tenaga yang berbeza, dan boleh membantu dengan pelbagai emosi atau masalah fizikal yang dihadapi oleh seseorang individu. Perlu diingatkan bahawa hanya bahaya anda boleh datang untuk menggunakan kristal penyembuhan adalah dengan tidak berunding dengan profesional kesihatan yang berkualiti.

Ketiga-tiga batu kristal yang setiap orang harus mempunyai adalah Rose kuarza, batu kecubung dan bijih besi, Rose kuarza adalah cinta tanpa syarat sama ada diri sendiri atau orang lain, amethyst adalah untuk mengimbangi dan bijih besi adalah untuk memohon keamanan dan tenang dalam hidup anda. Kristal lain boleh membantu anda dengan perbicaraan atau penyakit tertentu, tetapi ini mungkin sentiasa akan berada di sekitar.

Kristal untuk penyembuhan dianggap mempunyai tenaga getaran dan menempatkan mereka pada bahagian-bahagian tertentu badan menyebabkan mereka mengalirkan mana-mana tenaga negatif yang mungkin berada di sana, sekali gus membuka tenaga badan sendiri dan menggalakkan kesejahteraan. A penyembuh kristal sering akan meletakkan penyembuhan permata itu pada Chakra yang yang ditentukan dalam agama-agama Timur sebagai pusat tenaga badan. Chakra sering diberi warna yang sepadan dengan warna kristal yang dianggap paling berkaitan dengan kawasan itu daripada badan atau emosi. Penyembuhan dengan kristal biasanya melibatkan mempunyai batu penyembuhan tertentu diletakkan pada dan sekitar badan anda.

Bagaimana anda menggunakan kristal dalam kehidupan seharian anda?

Juga cara yang paling cepat dan paling mudah adalah untuk pergi ke sebuah kedai kristal dan memilih orang-orang yang merayu kepada anda. Apa yang cukup pelik ini biasanya orang-orang yang anda perlukan yang paling, ia adalah hampir seperti kristal memilih anda! Sebaik sahaja anda mempunyai pilihan batu hanya menjaga mereka berhampiran anda. Anda boleh membawa mereka di dalam poket anda atau memakai mereka di sekeliling anda leher atau hanya meletakkan mereka di sekitar di mana anda bekerja atau duduk. Perhatikan jika dalam tempoh masa anda merasa lebih tenang atau lebih positif. Cubalah untuk diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar