Bagaimana Merawat diverticulitis Sememangnya Melalui Diet dan Tambahan

Bagaimana Merawat diverticulitis Sememangnya Melalui Diet dan Tambahan

Diverticulitis adalah suatu keadaan yang mempengaruhi usus kecil dan besar, di mana poket dinding usus sering dijangkiti dan radang. Keadaan ini mungkin disebabkan oleh pengambilan yang tidak mencukupi serat digabungkan dengan kurang bersenam, dan boleh banyak membantu dengan terapi pemakanan mensasarkan kawasan-kawasan tertentu dan menyediakan program keseluruhan pemakanan tambahan.

Anda perlu mengikuti diet yang sihat dan seimbang dengan tumpuan khusus ke atas gentian larut sumber-sumber termasuk oat, kacang merah, kacang, buah-buahan, sayur-sayuran dan biji rami. Walau bagaimanapun, jika keradangan anda amat teruk, anda akan mahu memberi tumpuan sayur-sayuran terutamanya mengenai ringan dikukus, oat dan biji kacang tanah atau untuk bekalan serat anda. Ini akan memberikan serat tanpa menyebabkan kerengsaan lanjut. Anda juga perlu mengambil ditekan gabungan minyak biji sejuk setiap hari yang akan menyediakan asid lemak perlu dan melegakan keradangan. Anda perlu minum air yang banyak untuk membersihkan badan anda, dan senaman adalah penting. Renang adalah satu latihan yang amat berkesan untuk mereka yang diverticulitis.

Tambahan akan menjadi sangat penting dalam membenarkan badan anda untuk kembali kepada kesihatan yang baik. Anda perlu mendapatkan nasihat pakar pemakanan untuk merangka program tambahan yang disesuaikan khusus untuk keperluan anda, tetapi dalam masa yang sama program tambahan anda harus terdiri seperti berikut:

2 x multivitamin dan mineral setiap hari - beberapa vitamin dan mineral akan membantu. Menambah vitamin dan mineral individu adalah tidak digalakkan.
2 x antioksidan - ini akan melindungi daripada kerosakan radikal bebas dan mengurangkan keradangan
3 x asid lemak - ini akan meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan mengurangkan keradangan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar