Boleh Goldenseal Meningkatkan Platelet Count Atau menjadi bertambah buruk? Kekeliruan ini Terus

Boleh Goldenseal Meningkatkan Platelet Count Atau menjadi bertambah buruk? Kekeliruan ini Terus

Pernahkah anda berasa keliru dengan menggunakan ubat semula jadi? Pernah cuba untuk mencari penawar semula jadi untuk meningkatkan bilangan platelet anda dan akhirnya lebih keliru daripada apabila anda bermula? Juga menyertai orang ramai. Terdapat begitu banyak percanggahan di internet yang ia adalah sukar untuk tahu siapa yang bercakap benar. Semua orang mempunyai buku sendiri ubat-ubatan dan mahu anda untuk mempercayai mereka. Sesetengah ikhlas. Tetapi yang lain hanya mahu wang anda! Manakala yang lain adalah sekadar terhadap apa-apa yang semula jadi. Teruskan membaca. Saya akan memberikan anda satu contoh ini dan bagaimana anda boleh menyelesaikan dilema ini.

Contoh ini adalah akar Goldenseal. Jika anda tidak pernah mendengar Goldenseal baik anda perlu untuk banyak sebab. Goldenseal telah digunakan dalam perubatan herba selama berabad-abad. Ia adalah antibiotik semula jadi. Ia telah terbukti untuk membunuh pelbagai kuman. Hampir sama dengan antibiotik konvensional tetapi hanya tidak yang kuat. Tetapi ia adalah berkesan. Kegunaan lain untuk Goldenseal adalah: boleh mengurangkan gula dalam pesakit kencing manis, mungkin membantu dalam tekanan darah tinggi dan untuk membasmi kuman luka luaran.

Well cukup itu. Mari kita pergi ke isu utama di tangan. Sesetengah sumber dalam talian memberi amaran tentang penggunaan Goldenseal. Mereka mengatakan anda tidak harus cuba untuk menggunakan Goldenseal untuk meningkatkan bilangan platelet anda. Kononnya sebab ialah Goldenseal adalah antikoagulan yang. Dan sudah tentu, herba antikoagulan contraindicated jika platelet anda adalah terlalu rendah.

Masalahnya ialah laman web yang lain mengatakan sebaliknya. Mereka mengatakan bahawa berberine Goldenseal ini (bahan ini dalam Goldenseal menjadikannya antibiotik) kandungan, benar-benar membuat ia procoagulant! Kajian juga menunjukkan bahawa berberine dalam Goldenseal sebenarnya sangat membantu untuk meningkatkan bilangan platelet. Kajian ini agak berwibawa.

Jadi yang kita percaya? Yang benar adalah ia adalah sukar untuk tahu sehingga kajian lanjut dibuat. Ada kemungkinan bahawa Goldenseal dalam keadaan semula jadi mempunyai kesan antikoagulan disebabkan oleh bahan-bahan lain di dalamnya. Tetapi Berberine dalam keadaan tulen mempunyai kesan yang sebaliknya.

Jadi apa yang perlu anda lakukan jika anda mahu menggunakan Goldenseal untuk meningkatkan bilangan platelet? Anda harus cuba untuk menggunakan Berberine bukannya Goldenseal. Berberine adalah antibiotik semulajadi yang kuat dan telah ditunjukkan untuk meningkatkan platelet anda. Dengan menggunakan berberine, anda akan mendapat manfaat daripada Goldenseal tanpa bahaya pendarahan lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar