Chakra & Crystal Healing - Third Eye Chakra Kerja

Chakra & Crystal Healing - Third Eye Chakra Kerja

Sekarang kita akan meneruskan usaha kami melalui 7 mata chakra utama dan penyembuhan kristal, bergerak ke anda Chakra Mata Ketiga, juga dikenali sebagai chakra keenam anda. Ingat ada banyak kristal yang berbeza yang anda boleh gunakan jadi pastikan untuk bekerja dengan yang paling biasa, tetapi berasa bebas untuk cuba yang lain untuk melihat apa yang bergema di segenap tahap anda sendiri getaran bertenaga. Setiap titik chakra, dan juga chakra kecil, tahap aura dan tan penyakit biasa juga dibincangkan dalam Crystal Healing Praktikal 555 Tips & Teknik.

Chakra mata ketiga anda adalah di-antara mata fizikal anda di dahi anda. Ini adalah jauh lebih rendah daripada kebanyakan orang berfikir, kerana terdapat satu lagi titik chakra lebih tinggi yang terletak di tengah-tengah dahi anda yang hanya di atas mata chakra ketiga anda dan disambungkan ke ini melalui titik meridian. Anda Chakra Mata Ketiga yang diketahui umum oleh mana-mana warna indigo atau warna ungu. Sekali lagi terdapat perdebatan mengenai warna yang paling baik yang berkaitan dengan titik chakra ini, tetapi ia semua bergantung kepada apa yang bergema terbaik dalam bidang chakra dan tenaga anda.

Kristal yang paling biasa untuk titik chakra ini adalah: Iolite, Amethyst, Fluorite, Sugilite, Lapis Lazuli dan Prehnite.

Untuk mengeluarkan chakra tersumbat pada ketika ini, memegang Fluorite pada setiap sisi chakra dan tahan Prehnite dalam 4 inci kawasan chakra dan putar mengikut arah jam untuk membuang tersumbat. Ingat untuk membersihkan kristal teliti selepas itu untuk mengeluarkan sebarang pembentukan bertenaga yang telah terkumpul pada kristal.

Bagi aliran tenaga yang lebih bertenaga, berbaring dan meletakkan dua kristal Amethyst, satu pada setiap sisi titik chakra anda dan satu di kawasan yang selama 15 minit. Ini akan meningkatkan tenaga untuk aliran yang lebih kuat dan juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar