Bau ketiak - Apa yang menyebabkan ia dan Bagaimana Anda Boleh menghilangkan ia?

Bau ketiak - Apa yang menyebabkan ia dan Bagaimana Anda Boleh menghilangkan ia?

Adakah anda mengalami bau ketiak? Adakah bau busuk membuat anda merasa sedar diri sekitar orang? Jika anda bosan membeli penyelesaian yang palsu yang tidak pernah kelihatan untuk menghilangkan masalah ini, maka artikel ini mengandungi maklumat yang tepat anda need.Underarm bau adalah masalah yang berjuta-juta orang perlu berurusan dengan.

Punca utama ini adalah bakteria yang tumbuh dalam keadaan lembap it.Yes, ketiak adalah kawasan badan, di mana peluh tidak boleh menguap dengan mudah kerana saiz dan bentuk kawasan ini. Sebaliknya, bakteria yang biasanya tinggal di sana mula untuk memecahkan peluh. Bakteria suka kelembapan dan persekitaran seperti ini hanya sesuai untuk mereka mengumpul dan berganda.

Bau ketiak berlaku, apabila terdapat pembentukan bakteria dan sebahagiannya dipecahkan peluh dalam berpeluh area.Excessive ini dan bau ketiak boleh berlaku disebabkan oleh keadaan tertentu yang mendasari perubatan - seperti kencing manis, tiroid terlalu aktif, putus haid atau kanser -, pengambilan alkohol yang berlebihan, cuaca panas atau senaman berat. Walau bagaimanapun, 2-3% daripada semua orang yang sihat, mengalami keadaan ini menyedihkan tanpa alasan yang jelas. Antiperspirants yang popular dengan ramai orang tidak mengubati kes peluh berlebihan secara langsung, tetapi menutup gejala selama beberapa jam.

Penggunaan antiperspirants mungkin bekerja dengan baik untuk mereka yang mempunyai kes-kes yang lebih ringan, tetapi jika anda mengalami berpeluh sedalam-dalamnya, daripada cuba untuk menutup gejala, anda perlu mencari cara untuk merawat punca-punca bau ketiak secara langsung dengan menggunakan produk semula jadi yang sedia ada di rumah. Kos rawatan perubatan, seperti suntikan Botox dan pembedahan tidak kecil oleh mana-mana standard. Sebelum anda cuba mana-mana kaedah invasif dan mahal, membaca tentang kaedah rawatan semula jadi, yang beribu-ribu orang digunakan dengan success.Permanently Menghapuskan Bau ketiak?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar